Wednesday, August 05, 2009

Kuning Cedera Lagi

Setelah sembuh dari bisul di kaki sebelah kiri ..... kuning bisul di bontot nya pulak.... Kuning menyorok dan tidur di tempat yang tersorok.... menyelit di celah almari .... di celah buku buku ....and now baru saya faham... bila kucing sakit ...kucing akan mencari tempat yang tersorok untuk mereka berasa selamat dari sebarang gangguan.... Sebenarnya .......... kami sekeluarga tidak perasan yang terdapat bisul di bontot kuning tu. Cuma kami semua agak hairan kenapa Kuning mencakar marah bila ada yang cuba mengurut badannya sehingga ke ekornya... akhirnya saya perasaan ada bengkak di bontotnya ... tanpa kami sedar ..... bisul di bontot kuning pecah.... Disebabkan ubat ubat lama masih ada ...kuning tidak dibawa berjumpa doktor.... saya merawat kuning sehingga bisulnya dah mula kering...

Malangnya ...... kucing comot yang menjadi musuh ketat Kuning datang lagi ... maka berlakulah satu pergaduhan yang besar .... kucing comot tu dah menggigit bekas luka di bontot kuning sehingga tersiat dagingnya .... kami semua berasa sungguh sedih ...malangnya kuning tidak mahu di bantu ...... Kuning menyorok entah ke mana.

kerana kesakitan yang amat sangat kuning telah pun memerut di tempat yang tidak sepatutnya .... dan saya rasa marah kerana terpaksa membersihkan najisnya... Dan saya berkata kepada pembantu saya ...yang saya akan menghantar kuning ke PAWS Malaysia di Subang.... selepas sembuh dari kecederaannya. Mungkin kerana Kuning faham.... dia telah menghilangkan diri selama sehari semalam....

tapi.... petang tadi .... kami perasan... yang ada bunyi kucing bergaduh di atas ceiling rumah kami .... hairan sungguh ... macamana kedua dua kucing tu boleh berada di atas ceiling rumah.... saya sungguh sedih kerana tidak dapat membantu kuning yang dalam kesakitan bergaduh dengan si COMOT LAGI.... Dan saya serta anak anak tidak dapat memanjat ke atas ceiling rumah untuk mencari Kuning.... harap harap kuning masih hidup lagi... hubby pulak kerja .... maka tiada siapa yang dapat memanjat dan mencari kuning di atas ceiling .... payah sungguh.

Sudah 2 hari kuning tidak makan dan juga minum....




Kuning......
kesayangan kami sekeluarga


Kuning lagi


Kuning berehat


Kuning sedang bermain dengan fazli


pose seksi


Hubungan kasih sayang manusia dan kucing


Mudah mudahan ....esok Kuning dapat turun dan keluar dari ceiling rumah kami... boleh makan... dan diubati..



2 comments: