Tuesday, August 04, 2009

GOLF di PD Golf & Country Club

2 Ogos lalu...... merupakan hari yang bersejarah dalam penglibatan saya dengan sukan golf ini.... ha.. ha.....ha .... kali terakhir bermain golf........ ketika sebulan ...selepas pulang dari mengerjakan fardu haji awal tahun ini... itu pun kerana menemankan suami berlatih untuk kejohanan golf piala Tok Kassim di Jakarta. Tiba tiba peluang untuk bermain golf datang tanpa disangka sangka....

Walau bagaimana pun.... disebabkan kerana sudah lama tidak menyentuh kayu golf ... apa tah lagi menjengah golf bag...... segala gala macam tak sempurna .... "glove" tak ada ... yang lama sudah tidak boleh digunakan lagi ... maka nya terpaksa pakai my hubby punya "glove" .... Bola juga langsung tiada dalam golf bag. Tee pun tak ada juga.... Kesian sungguh .... Kira semuanya tak ada lah.... Tersangat lah tidak organised. Very... very .... unlike me ... dalam persediaan sebelum bermain golf..... Dulu .... semua ada .... Tapi... itu duluuuuuu..... Gitu gini ...apa yang ada dalam my hubby punya golf bag ...saya ambil.. mana yang patut.



Ini saya ... pada 10 Mei 2007 ... Masih belum sempurna pemakaian sebagai seorang muslimah... he he... itu dulu ...... Tapi sungguh selesa .... badan pun belum begitu "kembang" lagi. Sebab rajin melakukan aktiviti senaman..



Saya dan suami ... lihat lah penampilan baru saya bermain golf.... Pakai tudung buat sendiri .... (rasanya kena buat yang lebih pendek supaya boleh tutup leher sahaja) ..... Badan pun sudah agak "kembang" sikit. Secara jujurnya .... saya agak kurang selesa bertudung sewaktu bermain golf ... sebabnya .... masih belum biasa lagi... Topi yang ala ala "lamp shade" ada saya bawa...... tapi malas nak ambil dalam kereta...


2 couple ( anak & menantu Tok Kassim )



Keluarga Tok Kassim + Along (cucu)



Mencucuk tee sebelum "tee off"



Dah lama rupanya kasut ni... dari 2007.



Me & my buggy mate punya kaki



Air......... sebelum haus



Bola .... satu bag plastik... takut masuk kolam dan hilang dalam semak or hutan .. tapi akhirnya tak banyak..... my bola yang hilang dan masuk kolam.


Memang seronok dan menyeronokkan.... cuma tak cukup quorum je ...... sebab tiada penyertaan kaum ibu yang lain...

Akhirnya ....saya begitu enjoy dengan permainan saya yang pertama kali bermain bersama Kak Maheran yang baru mula bermain golf bulan 3 lalu... kerana dia mempunyai jurulatih yang hebat.... serta mempunyai gaya semulajadi seorang golfer .... dia memang hebat di padang golf.... Jika kami berdua berlatih or main golf selalu macam yang "lelain" tu..... Insyallah ....... tak lama lagi .... kami boleh tee off kat blue tee box sama dengan kaum bapa.... and rasa rasanya .... berani bertanding dalam same category .... Insyallah...


No comments:

Post a Comment